Playing hard, Working hard! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Playing hard, Working hard! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Playing hard, Working hard!

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

11 Juni 2008 | Australië, Sydney

G’daaaaay!

How is it going down there? Iedereen een beetje een mooi oranje feestje gehad? Vast wel, dat mis ik dan stiekem weer wel een beetje hoor!

Ik heb het paardrijden overleefd, woehoeee! Zelfs een stukje in galop gegaan, en het draf ritme redelijk te pakken gekregen. Echt stoer zo op ‘t strand :D Verder in rainbow de sunset op een sandblow met een fles champagne bekeken, daarna van de sanblow afgegleden (ook overleefd). Ook nog een half dagje gesurfd, wat ik maar net overleefd heb ;) De golven waren echt maaaassive, voor alex en manuel (2 jongens die we kenden van noosa/fraser, die tim en mij een beetje les probeerde te geven) waren de golven perfect maar ik werd meestal vooral verzopen.

Daarna naar 1770, ook een klein plekje waar weinig te doen was. Vooral strandwandelingen met steef en tim gemaakt, geprobeerd the old town te vinden. Haha echt 2 dagen gewandeld, maar toen we het vonden stelde het weinig voor.

Weg uit die kleine-bereikloze gaten en op naar Airlie Beach. Beetje een vakantieplekje voor veel ozzies, en the gateway to the whitsundays islands :D Suuuuper leuke tijd daar gehad!
Met een enorme zeilboot 3 dagen gecruised door de whitsundays, gewandeld over whiteheaven (lovely!!), gesnorkeld in het great barrier reef ( het begin ervan dan). Dat was echt zooo mooi, overal vissen & koraal, in alle kleuren/soorten/maten! 'S avonds hebben er de hele avond dolfijnen en haaien in de buurt van de boot gezwommen, zo gaaf om naar te kijken! Met een drankje, dansend op het dek dolfijnen en haaien spotten :D Jammer dat je alleen de volgende dag dat water in moet plonsen met het idee van haaien in je achterhoofd..
Paar dagen laten ook nog op zo'n zeilboot gewerkt. Iets kleinere wat wel leuk was, en dit keer met super mooi weer! Joehoeee! Ik mocht zelf ook gewoon mee snorkelen enz. Moest vooral eten voorbereiden en afwassen, niet verkeerd!
Verder in Airlie vooral van de zon genoten, gewinkeld, baan gezocht, uitgeweest en bijna elke avond gebbq-ed aan het strand.

Helaas gingen tim, stefan en ik hierna allemaal onze eigen weg. Ik heb namelijk een 'job' op een farm gevonden voor ongeveer 10 dagen. Was echt super raar om afscheid van hun te nemen, je kent elkaar toch al snel best goed. Wel moeilijk!
Ik zit nu op een 42.000acre (uhhh, heeeeeel groot) cattle farm. Het is wel een beetje een flodderfamilie (size goudenkooi-jaap), ze brouwen hun eigen bier/rum alles eigenlijk. Zijn de hele dag kleine klusjes aan het doen. Maar het is leuk hier te zijn, op een quad achter vee aanrijden/tuinieren enz. Wel echt een oz-expierence :D

Nog 2 weekjes Australie en dan al op naar Thailand, echt heeeel raar! Heb al wel zin in Thaialnd, lekker goedkoop leven en cultuur snuiven!
Ik moet maar eens een kijkje gaan nemen of ik nog wat kan doen (valt niet mee werken na 4 maanden)..

  • 11 Juni 2008 - 11:40

    Josc:

    haay mijn liefje! niet schrikken maar ik heb even in het ziekenhuis gelegen! had allergische reactie in combi met virus infectie! lekker dus weer! als we weer bellen zal ik het je uitgebreid vertellen;)! nu gaat alles al weer stukje beter! vanavond sex and the city! ben zo excited! jij moet ook vanavond gaan haha;)! je verhalen klinken trouwens weer super! het gaat snel nu allemaal he? waneer kom je ook al weer thuis? kusje van mij!

  • 11 Juni 2008 - 18:17

    Roxx:

    Lief!
    super leuk om je verhaal te lezen, wel gek hoor.. eerst deden we dit samen en nu doe je het allemaal zelf!

    Wel echt super jammer dat je nu zonder de boys verder gaat! Nu op zoek naar andere leuke mensen? Zijn er ook wat mensen op de boerderij, of ben je de enige die daar werkt?
    Wel leuk dat je dat toch doet, hoort er wel echt bij!

    jaa de tijd gaat nu echt snel, over 3 weken op naar thailand en dan nog maar 4 weekjes en dan zie ik je weer:)

    mis je wel lief!

    Hele dikke kuss voor mijn schat(L)

  • 12 Juni 2008 - 12:02

    Rox (de Andere):

    Hee lieve schat!
    Nou als ze hun eigen bier en rum brouwen zou ik wel wat anders doen dan op een quad rijden. Hehe. Lekker aan de zuup.

    Gisteravond een heerlijke cosmopolitan gedronken op de ladiesnight! Eerst lekker een hapje eten bij de Lazy Louis met Possy en As en daarna naar de film. Echt een aanrader hoor mop! Heb al met Josc afgesproken dat als we allebei weer in Nederland zijn we 'm gaan kijken! Kunnen we met z'n drietjes simmen.

    Succes zo zonder 'je' mannen. Geniet nog twee weken van het mooie Australie en a lot of fun in Thailand!

    X

  • 13 Juni 2008 - 18:01

    Suus:

    ha lieve nicht,

    wat een prachtige foto's. Leuk om te zien dat je zo aan het genieten bent!

    Liefs Suus

  • 15 Juni 2008 - 17:58

    Rianne:

    Lieve schat!!
    ik vind het echt heerlijk om je verhalen te lezen! en werken op een boerderij: wauw! echt geweldig!!! ik ben helemaal verslaafd aan Mcleouds Daughters: een serie wat ook op een boerderij is in Australie!! haha dus wil het ook echt een keer doen! je moet me er alles over vertellen ondaks dat het flodders en jaaps zijn, jaap is in ieder geval niet saai ofzo :D
    echt tof dat je zo op je eigen houtje werk zoekt enzo, vind het zoo gaaf voor je :D ben helemaal blij! je hebt natuurlijk de beste tijd van je leven nu :D
    ik ga weer verder leren, tentamens :( dus een wat mindere tijd ;)

    dag lieverd!
    mis je!

  • 17 Juni 2008 - 08:18

    Hay OUTbacky:

    Geniet nog effie VOLuit van Australié. De schoonheid,big nature en de aardige bevolking. Straks zit je in rammelkasten van autobussen met gaten in de wegen en drappige vingerhoedjes koffie&thee, ziektekiemen en onleesbare letters.;-( Hope you will survive Thailand as good as Aussi&Kiwi. Up to Banana:-) kuzz m@m miss YOU;-)

  • 18 Juni 2008 - 10:39

    Roxanne:

    Joscelyn en ik hebben al een kadootje voor je verjaardag :D Hehe.

    Nieuwsgierig?

  • 21 Juni 2008 - 07:20

    Josc:

    rox en ik hebben al een cadeautje voor je verjaardag:Den ik wil het vertellen!!!!!

  • 21 Juni 2008 - 09:42

    Marieke:

    Lieef!
    I MISS YOU!

    Klinkt allemaal zo leuk!!
    We moeten egt een x bellen, mrr gaat niet egt lukken denk k !

    Love you tjik!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

2008: rondreis Feb: Nieuw zeeland (zuidereiland) Maart: Nieuw zeeland (noordereiland) April, Mei, Juni: Australië Juli: Thailand 2010: Stage 6 Februari Flying to Cape Town 11 Juni Terug naar Nederland 2017: vrijwilligerswerk 7 mei - Dar es Salaam 7 november - Kilimanjaro, Safari, Zanzibar (tips?) 25 november - Back home

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 39704

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 21 November 2017

HR Advisor - Tanzania

22 Februari 2010 - 08 Juni 2010

Juffen in Kaapstad

08 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Backpacken in Nieuw Zeeland, Australië & Thailand

Landen bezocht: