Living - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Living - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Living

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een fantastische vakantie begon het fantastische harde leven weer. Na een rustig begin op school (djembe spelen met het team voor teambuilding) begon het tot me door te dringen dat ik hier eigenlijk voor studie redenen gekomen was… Die studie had ik een beetje links laten liggen, en ik besloot dat ik er echt meer voor moet gaan doen.

Hierdoor besloten we een weekend bij mijn mentor door te brengen. Beeld je een weekend bij je opa en oma voor, of misschien je schoongrootouders (zo goed kennen we ze niet), dan heb je een redelijk beeld van ons weekend. We hebben lekker veel hardgelopen met de hond: joey, lekker veel gegeten van Helen haar heerlijke kookkunsten(braai/soepen/curry/desserts/koekjes), gebruik gemaakt van het internet enz.

Daarnaast zijn we donderdagavond naar een klassiek concert geweest waar hun zoon violist was. De gekrulde dirigent was erg lachwekkend, maar na onze lachbui konden we het concert eigenlijk best waarderen. We hebben zaterdag echt een super mooie hike gedaan ergens midden in de bergen. We eindigden met een uitzicht over False bay, puur genieten! En zondag een heerlijke afsluiting bij Spiers, een echte Zuid Afrikaanse picknick spot voor de zondag. Muziekje/mooie omgeving/cheetah sanctuary/zonnetje. We hebben Chris en Helen mee uit lunchen genomen bij een echt Afrikaans restaurantje, heel erg leuk!

De week erna bestond uit visum aanvragen, 1 schooldagje (nou ja schooldagje 6.20-17.40 is toch wel een beste schooldag). En daarna met Emmy haar klas op kamp. Woensdag zelf kwam ik erachter dat we gingen kamperen midden op het strand!! De omgeving was te mooi: op het strand, in de duinen en tussen de rotsen.
Het kamp zelf stelde weinig voor, af en toe wat spelletjes en wandelingen met de kinderen.. Dus eigenlijk was het gewoon genieten! 3 x braai per dag (ontbijt was: sausage & t-bone steak), marsmellow-braais, sterren kijken, in de duinen rennen, knuffelen met de kinderen (wat een schatjes), kampvuurtjes en slapen met het geluid van de zee & wind (windkracht 3485, brrr!).

Afgelopen weekend de trein naar muizenberg gepakt, daar hebben we een paar dagen gesurft!! Erg vet weer, de golven maken het me hier iets moeilijker dan de Australische golven maar het was weer heerlijk! In Muizenberg zijn we zaterdagavond naar het theater geweest. Haha het theater bleek een soort buurthuis te zijn met tuinstoelen, een tafel met dozen wijn, een podium van vuilniszakken en een amateuristische show, wel heel erg grappig zo tussen zingende en dansende Zuid Afrikanen.

Ik zit hier nu in de tuin, in het zonnetje van onze prachtige villa dit verhaal te typen. Laat ik er maar van genieten, we moeten er namelijk waarschijnlijk uit!! Onze reisgierigheid (lees elk weekend zo lang mogelijk weg) wordt hun te duur. Deze week even uitvogelen waar we dan willen gaan wonen. We maken er nu nog het beste van met de Nederlandse studenten hier(vrijdag uit eten in de goedkope restaurantjes, stappen tussen de locals, morgen een braai)..
Vanavond gaan we trouwens lions head beklimmen met zonsondergang: uitzicht over kaapstad en zonsondergang/maanopkomst!

Voor jullie een heerlijke koningendag!! Doe een mooie oranje muts voor mij op, drink een oerhollands biertje en geniet van de eerste zonnestraaltjes.

• 28 April 2010 - 07:04

Eva Z:

Schat...!:D

Wat heerlijk om je verhalen te lezen...:D!Ben erg jaloers op je, geniet ervan en kom maar snel weer terug dan kunnen we lekker op het terras gaan zitten en weer lekker bij kletsen...!:D

dikke kus!!!

• 28 April 2010 - 07:58

Mieke:

Vanavond Volle:-0Maan! HaveFUN Wij toasten op jou/jullie met n oranjebittertje;-) én de vlag gaat uit. buffelknuffelXm@m

• 28 April 2010 - 08:42

Donny:

Hoi Merle,
    Goh, wat n verhalen, een heel bijzondere ervaring hoor! Ben je inmiddels een beetje bij met je schoolopdrachten, is dat gelukt? Succes met t zoeken naar n nieuw verblijf!
    Liefs, Donny

• 29 April 2010 - 07:01

Tessa:

Lief!
    och wat heerlijk om die verhalen weer te horen! het klinkt zo relaxed daar allemaal,hopelijk vind je weer een leuk verblijf!!

Dikke knuffel! X

• 30 April 2010 - 10:40

Josc:

klinkt weer fantastisch! van mij en mijn oranje muts een hele fijne koninginnedag toegewenst! xxx

• 02 Mei 2010 - 13:35

Lief!
    Zo te horen vermaken jullie je nog steeds prima:) En inderdaad school hoort er ook bij, jammer genoeg!

• 02 Mei 2010 - 13:36

• 02 Mei 2010 - 13:36

• 02 Mei 2010 - 13:40

Rox!:

oeps, de computer liep een beetje vast!! Dus het berichtje staat er 3 x!

xxx

• 04 Mei 2010 - 19:43

Yvette:

Ha Merle,
    wat beleef jij mooie en bijzondere dingen en wat is het leuk om je via je verhalen te volgen! Vond vorige week jouw kaart in de teamkamer, bedankt! Geniet lekker verder...
    groeten van Yvette