Sweet home highlandabama - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Sweet home highlandabama - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Sweet home highlandabama

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

10 Juni 2010 | Nederland, Hoogland

Het is tijd voor mijn allerlaatste reisverhaal (voor dit jaar in ieder geval, beloofd!).. Dinsdagochtend ben ik Nederland binnenkomen vliegen, en na heel veel bijklets en bijkom tijd, zal ik tijd maken voor mijn allerlaatste verhaal!

Nadat we afscheid hebben genomen op stage hadden we een super laatste weekend met Annemie. We zijn naar Cederberg gereden, een super mooi berggebied. Het was volle maan, het leek alsof we in een western leefde. We hebben hier paardgereden onder de sterrenhemel, heel veel gebraait en gewandelt tussen bushmanpaintings in de rotsen. De rivier moest hierbij ontkleed overgestoken worden en we zijn een slang tegen gekomen, maar het was het waard! Wauw.

Vanaf maandag waren we eindelijk weer 'thuis' in Long st. We hebben de tafelberg nog een keer beklommen, vanaf de andere kant. Echt super mooi! We hadden nog net genoeg geld om de kabelcar terug te pakken, en zijn vanaf daar bij een oud omatje ingestapt!

Dinsdag zijn we eindelijk wezen haaienduiken. Het was echt de meest heerlijke dag! Stralend zonnetje, kalm zeetje en happerige haaien. Met het jaws muziekje in m'n hoofd was ik toch blij dat ik de 6m haaien vanaf achter de kooi kon bekijken (mam vroeg me gister "heb je hem ook geaaid?", daar vind ik mijn handen iets te handig voor).
Het werd trouwens aardig spannend in de kooi toen de ergste shark in de zee (nederlandse rechter) zei "I don't see any sharks, I only see some pussy's" uhh.. Em handen boven water!

Woensdag heb ik een lekker dagje over het strand gejutterd. Siebert kwam een kijkje nemen en zwom echt 10 minuten lang langs de kust op zoek naar lekkere visjes.
Vanaf het strand waar ik was (tableview) hadden we echt een perfect uitzicht op Kaapstad, de zonsondergang had ook niet mooier kunnen zijn.. Dat was goed genieten van de laatste keer dit uitzicht op de tafelberg dus!
'S avonds zijn we met 4 colombiaanse jongens wezen stappen in de welbekende Dubliner.. Was een fantastische avond, zij proefden voor het eerst 'sprinbokjes' en konden er geen genoeg van krijgen en wij kregen salsa les van de salsakoningen!

Donderdag een dagje rustig aan gedaan. We wilden met de colombiaanse voetballiefhebbers naar het stadion.. Dat scheen namelijk te kunnen, heerlijk Afrikaans wist niemand er wat van en bleek het uiteindelijk al een paar weken gestopt te zijn. Gelukkig kregen we alle voetbalsfeer wel mee, echt 24 uur per dag is het enige wat je hoort vuvuzella's, bafana bafana, mensen praten over voetbal, voetbalreclames en het enige wat je ziet voetbalshirtjes. Ik ben echt super benieuwd hoe het daar vanaf vrijdag zal zijn.. Dus please geen vragen meer als "Wat? Komen jullie NU terug uit ZA, waarom?" Geen commentaar.

Vrijdag zijn we nog lekker wezen shoppen, naar Bo Kaap geweest (een gebied met allemaal super leuke gekleurde huisjes) en hebben we heerlijk bij Mama Africa gegeten (kudu, springbok, krokodil en struisvogel).

Zaterdag gingen we met een klein clubje een township in. We werden daar rondgeleid door 10 jongens die daar woonden. Echt super bijzonder om te zien hoe mensen daar leven. We zijn in de kroeg geweest, in een shebeen (waar eigen bier wordt gebrouwd), in het huis van een van de jongens (waar we het eigen gebrouwde bier mochten proeven) en op het voetbalveld.
In het land van de tegenstellingen zijn we vervolgens naar Camps Bay (een enorme juppenbuurt) gegaan om van de zon, een ijskoffie, het strand en de mensen te genieten. We zijn dus van een sloppenwijk naar een soort Saint tropez gegaan..

De laatste stapavond hebben we het hele hostel meegenomen naar de Holland get ready party. Het was erg hilarisch om met zuid amerikaners de polonaise te lopen, om een engelsman Nederlands te zien lallen en om gearmd uit volle borst Andre Hazes mee te zingen.

De laatste dagen hebben we erg veel genoten van al het lekkere eten, de heerlijke backpackcultuur, het stappen en naar huis rollen, het niks moeten dus de hele dag op het terras zitten en de zuid afrikaanse vrolijkheid. Op de regenachtige maandag zijn we door onze Engelse vriend (hij wilde graag bewijzen dat hij een gentleman was) op de bus gezet, waar we nog een aantal goede contacten hebben opgedaan voor als we terug willen komen (een huis, een huwelijk, een kok.. wat wil je nog meer).

Na een lange vliegtuignacht en een hoop gestress op london (we konden niet meer naar a'dam) kwamen op schiphol aan.. waar mijn lieve mama met bloemen, onze lieve pabovrienden met een spandoek en mijn topvriendinnen met ballonen stonden te wachten! Heerlijk om zo terug te komen.

Ik begin de schrijfsmaak te pakken te krijgen, ik zal het jullie niet kwalijk nemen als je stukjes over hebt geslagen.. Ik zal het vast in geuren en kleuren nog 1000x vertellen. Leuk dat jullie mn verhaaltjes altijd gelezen hebben, en bedankt voor alle lieve reacties!

Oh, voor de liefhebbers.. Lekkere afrikaanse smartlap (dit hebben wij 4 weken lang elke ochtend in de auto gehoord, Emmy: Yesssslike)

"Baie liefde vir jullie. Lekker dag"

• 10 Juni 2010 - 15:41

Antoon:

Hehehe Murlie lekker gepland hor..weekje voor het begin de terugreis(a)
    Gelukkig zul je de sfeer hier ook weer dubbel proeven, en smaken de pinten in NL vást wat lekkerder;)!!

(B)

• 10 Juni 2010 - 15:53

Hennelien:

Jeeeej!! Je bent weer terug!! Nou, je schrijft lang, maar wel leuk hoor, haha! Snel weer collega´s of wacht je er nog ffies mee? ;)