Face adrenaline - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Face adrenaline - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Face adrenaline

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

14 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

En toen was de vakantie alweer voorbij, 15 rondcrossen met ons wagentje is echt omgevlogen. 2800 kilometer gereden, heel veel mooie plekjes gezien, ontzettend genoten en leuke mensen ontmoet.
Het rijden alleen was al heerlijk.. Zonnebril op, muziek hard aan en kilometers door de bergen & prachtige landschappen. Na dagen rijden werden de gesprekken wel erg slap, gingen we te slappe grappen maken en te vals zingen. Dus naast het rondrijden moesten we ook veel zelf bewegen.

We hebben veel door de National Parken gewandeld, waar op de meest vreemde plekjes wel een watervalletje tevoorschijn kwam waar je lekker in kan zwemmen. De bungee-jump zorgde ook wel voor een goede nieuwe adrenaline shot, wauw wat was dat gaaf! Het meest geweldige uitzicht en een enorm diep dal, en dan gewoon springen zonder na te denken. Stond m’n wereldje toch even op zn kop. De dag erna een leuke kanotocht gedaan, waar ik besloot van een 7m hoge brug af in het water te springen. Geloof me, zonder een touw leek dat bijna net zo eng als de 216m hoge bungee-brug.

Het weer is een beetje wisselend geweest, we hebben wat mooie dagen gehad maar nooit echt op ’t strand kunnen liggen (hoewel er toch echt mooie strandplekjes geweest zijn).. Maar het is vast nog altijd beter dan hoe het nu in Nederlands is.
We hebben leuke plekjes gehad om te slapen, in een oude trein op het strand en een houten hutje boven op de berg. Vaak was het wel belachelijk rustig trouwens (waar zijn al die backpackers/studenten die vakantie hebben?). Maar we hebben veel heerlijke avondjes gehad bij kampvuurtjes met djembes, in hostelbarretjes met shotjes, in de stad tussen de zuid-afrikanen, veel gepooled (waardoor we vrijdag hutspot en brownies moesten koken aangezien we na een weddenschap 2 keer verloren).

Het klinkt misschien alsof het hier alleen maar heerlijk is, eigenlijk is dat ook wel zo.. Maar zelfs hier zijn er af en toe lekkere baaldagen; 1 dag die waarop we eerst 3 uur op mountainbikes hebben gewacht die vervolgens niet bleken te komen, daarna besloten ergens heen te rijden voor een mooie wandeling.. wat bleek toen de wegreden, de ster die in onze voorruit was gekomen was enorm uitgescheurd! De rest van de dag bezig geweest om een nieuwe auto te krijgen. Daarnaast zijn er al ongeveer 4 keer trips gecanceled die wij in de planning hadden staan. Zo hebben we na 3 pogingen (woe. In de haven geslapen en vandaag zaten we al in het busje richting de haven) nog steeds niet met haaien gedoken, haha speciaal voor jou Mariek. En de trip die we dit weekend hadden geplant was ingekort naar 1 dag. Wat uiteindelijk wel een heerlijke dag was, een ochtendje wijnproeven/lekkere picknick/paintballen met 8 Nederlandse studenten.

Pff, er is zoveel te vertellen en aangezien in het niet echt chronologisch opschrijf vergeet ik waarschijnlijk erg veel, maar zo hebben jullie toch even een update! Emmy heeft het iets gedetailleerder op haar waarbenjij. Op hyves ga ik weer proberen foto’s up te loaden.
Vergeet niet af en toe eens een drankje op mij te proosten, dat doe ik hier ook trouw op jullie. We denken echt nog wel eens aan Nederland tussen het genieten door :)

• 14 April 2010 - 06:43

Emmy:

Haha als ik er zelf niet bij was, zou ik heel heel heel erg jaloers zijn!
    En dan was het in het echt nog 100 keer leuker dan je in een verhaaltje kunt beschrijven..

Geloof me jongens, als ik zeg: MERLE GOES WILD IN AFRICA!!

Dikke kus van je reismaatje! :)

• 14 April 2010 - 07:15

Lotte:

Lieverd!
    Fijn punt 1: Bungeejumpen overleefd (gelukkig, daar was ik toch wel een beetje bang voor in dat verre Afrika en na 2 weken niets gehoord te hebben!)
    Helaas punt 2: Met haaien zwemmen moet nog komen! Super vette ervaring natuurlijk, maar wil je het de volgende keer achteraf vertellen als je het gaat doen. Dan zit het thuisfront geen twee weken in de stress! Dan hoor je na 2 weken eindelijk weer iets, blijkt dat het niet door is gegaan! De volgende keer vertel je het maar achteraf..;)
    Foto's zien er overweldigend uit!
    Geniet ervan!
    Liefs.

• 14 April 2010 - 08:57

Marieke:

Oooh Mer.. het klinkt allemaal zo chill!! :D
    Dat rondrijden gaan we ook in nederland doen hoor ;) Met het dak open en gaaaaaan haha.

Wel balen dat een aantal tripjes niet door gingen :S
    hahaha en die haaien is misschien alleen maar beter dat je daar niet mee zwemt ;) Heeft zo moeten zijn hahah!!

Nou, ik ga zo maar even bij Emmy lezen wat jullie nog meer doen :P

Foto's zijn trouwens erg leuuk!!

Dikke kus!

• 18 April 2010 - 06:39

Josc:

het klinkt geweldig joh! geniet geniet geniet!