I got the sun in my pocket and the moon in my hand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu I got the sun in my pocket and the moon in my hand - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

I got the sun in my pocket and the moon in my hand

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

01 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hellooooo you!
Allemaal al paaseitjes aan het verstoppen voor dit weekend?! Behalve chocola gevuld met marsmellow hebben ze hier geen echte paaseieren, dus volgend jaar ga ik er extra veel zoeken.

Wij hebben nu lekker vakantie, vanaf vrijdag zijn we met mr. Spark (een heel schattig chevroletje) onderweg. Heerlijk het backpack leven weer een beetje proeven!

Even een korte terugblik: Het laatste weekend voor de vakantie weer in Long st. beland.. Er was namelijk een carnavalparade en dat konden we natuurlijk niet missen! We sliepen in een dodgie hostel met karel (de kakkerlak). Dit weekend waren overal concerten, echt heerlijk.
Eerst een cocktail gedronken bij een lekker bob marley bandje, toen vette optredens (de mtv award style winner, een schattige tweeling, emu de ontzettende entertainer). Vervolgens een zuidafrikaanse carnaval optocht.. We kwamen toevallig de Nederlandse meiden tegen die bij ons is Plumstead wonen (ook pabostudenten) en zijn daar mee gaan stappen.

Zondag eerst naar de kerk, mooie mis met lekkere gospel. Ondertussen zijn onze telefoons uit de kamer gestolen(vreemd, als je denkt iets goeds te doen).. Beiden nummers doen het trouwens nog wel. Na veel te lang op een politiebureau te hebben gezeten, zo lang dat de politie ons besloot te versieren (TIA) naar de concerten in de gardens.

Het weekje school was kort maar wel leuk. Smiddags waren er oudergesprekken. Echt te bizar wat daar allemaal langskwam, keurige ouders maar ook met een gangster om de tafel gezeten. Een moeder die geen woord engels sprak en een moeder die in straattaal riep "if they touch my doughter I will touch them"..

Vanaf vrijdag was het puur genieten, rondrijden door fantastische landschappen met de muziek hard aan. De landschappen gaan echt van Amerikaans rode bergen, naar Schotse groene bergen en dan weer Australische outback plat en droog. Heel bizar mooi. We zijn ook lekker avontuurlijk bezig geweest: in watervallen gezwommen/op struisvogels gereden.. 'S avonds lekker mensen leren kennen bij de kampvuurtjes en veel potjes poolen (ik wordt goehoeeed!).

Afgelopen dagen in het Addo Elephant park geweest.. We hebben niet erg veel geluk gehad met de dieren.. Wel heel veel olifanten, jackels, buffels en kudu's gezien! Olifanten die zichzelf gingen wassen en door de modderpool rollen was het hoogtepunt!

Haha, de terugblik is inderdaad erg kort en bondig... Heb echt geprobeerd de hoogtepunten samen te vatten!
Komende tijd: surfen, bungeejumpen, back to the jungle, mountainbiken/kanoe en haaienduiken.. Ik zeg, doe mij nog maar 2 weken vakantie!

Genieten jullie daar van de paar zonnestraaltjes en het lange weekend vrij?! Ben benieuwd hoe het met jullie is.
Xxx

• 01 April 2010 - 07:48

M@m:

Merle wat n parel van n titel; verborgen talenten die in de beauty-nature naar buiten komen;-) Zorg goed voor mr.Spark dan zorgt hij voor jullie. Je hebt de highlights mooi samengevat, jullie gaan van hoogtepunt naar hoogtepunt. N struisvogel-eitje met pasen en je bent t hele paasweekend klaar:-) XXmiek

• 01 April 2010 - 08:01

Miek:

Sun in my pocket, moon in my hand, star in my window...be carefull dat de ster niet gaat knallen...fallen, hebben ze daar care-glas? Of je smeert er n marshmallow-ei(negerzoen)op;-))X

• 01 April 2010 - 08:22

Rianne Vos:

Heeee Merle!
    Klinkt weer heerlijk daar :D lekker rondtouren met een schattig chevroletje.. Struisvogel rijden wil ik ook een keer doen! volgens mij lig je dan echt helemaal in een deuk haha ben alleen bang dat dat hier niet kan :(
    Veel plezier verder met je vakantie!!
    XX

• 01 April 2010 - 08:23

Antoon:

klinkt goed Murl! Goed dat je zo geniet..hier lekker wind en regen') xx

• 01 April 2010 - 19:28

Josc:

zie je wel dat wij soort meisjes gewoon niet voor de kerk gemaakt is? zul je altijd zien hehe! je verhalen klinken goehoeed! lange mail met roddels komt er aan, lig alleen beetje uit het roddelcircuit dus duurt ff hehe! lof ja! x

• 02 April 2010 - 19:18

Roxanne:

Wow bungeejumpen...
    Mocht willen dat ik zulke goede paasplannen had! ;)
    Ik ga lekker stappen in Zwolle en paaseitjes onder struiken vandaan vissen ;)

Kusje!

• 07 April 2010 - 12:47

Rox:

Lief!
    Heb je het bungeejumpen overleefd? Was super tof ofniet?! Je bent er maar druk mee hoor, wel leuk dat jullie in de weekenden er lekker op uit kunnen. Even lekker genieten!

blijft super leuk om je verhalen te lezen! En natuurlijk de foto's te bekijken!

Geniet nog maar lekker!
    Wij hebben nu ook even lekker wat zon, heerlijk, word ik lekker vrolijk van!

dikke kuss en een knuffel voor jou!

• 09 April 2010 - 06:12

M@m:

Sunskine inleveren vandaag, en dan genieten van het weekend. Dikke kus doerakje:-D