Livin' for the weekend :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Livin' for the weekend :) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Livin' for the weekend :)

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

17 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

De week vliegt alweer voorbij.. woensdag is gelukkig alweer de op de helft! Vrijdag gaan we namelijk een dagje ‘serieus’ doen, wat betekend civilisationsday op school vieren en ondertussen proberen iets aan ons onderzoek te gaan doen.

Deze week is nog steeds redelijk rommelig op school, ik wordt een beetje kriebelig van alle kinderen die de hele tijd rondlopen/spelletjes spelen/kletsen. Maar Mr. Goodwin lijkt het prima te vinden, ik denk dat hij gewoon zijn zicht en gehoor aan het verliezen is ;) Overigens kan hij ook een erg goede leerkracht zijn, hij is erg gepassioneert en houdt de groep goed in de gaten. De week begon trouwens leuk met een dagje aquarium met Emmy haar klas, schatjes heeft zij zeg!!

Afgelopen weekend hebben we een heerlijk weekend in Kaapstad gehad, we zaten in het partyhostel van Long st. Dat moesten we ook een keer uitproberen.
Donderdag zijn we erg lekker uit eten geweest, niet verkeerd met een gratis fles wijn. Vrijdag hebben we de hele dag gewinkeld, dat kan hier aardig goed.. Helaas zit mn koffer al zo belachelijk vol. ’s Avonds met een grote groep Nederlandse studenten stappen, heerlijk al die nuchtere Hollanders.

Zaterdag hebben we een cultureel dagje gehad, kerkjes/museum enzo. Toen we gesloopt in ons hostel een boekje zaten te lezen (met een bijkomavondje in de planning), had de barman wel zin om een feestje te bouwen. Erg zuinig met acohol weggeven was hij niet (mojito’s, southern comfort/malibu, jagermeister, tequilla, groene slijm shotjes alsof het niks kost, oh wacht dat is ook bijna zo)..

Zondagmorgen weer lekker vroeg wakker, goedemorgen ritme. Lekker strand dagje in de planning. We moesten een stuk lopen door een grote cycletour hier. (Argus cycle tour, waar 45000 mensen 110 km fietsen). Einde van de middag de laatste 5km van deze tour meegewandelt en aangemoedigt. Om vervolgens met een groep van de Nederlandse studenten een sundown cruise te doen. Super mooie boot en een goede zonsondergang.

Op mn hyves heb ik een aantal foto’s gezet en verder staan er veel foto’s op: http://pixagogo.com/5761014163

Bye now.

• 17 Maart 2010 - 10:20

Emmy:

Nice titel!
    Ben ik het heeeeelemaal mee eens! (A)

• 17 Maart 2010 - 12:42

Frederiek Waninge:

Lieve Merle,

Ik heb inmiddels je berichten doorgelezen. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Je vermaakt je goed, en je schrijfstijl is nog steeds aantrekkelijk. Daarnaast mis ik wel een ander klein aantrekkelijk verslagje in je verhalen! ;-)

Hoe zit het trouwens met die vluchten van de KLM? Mijn koffer staat al bij de voordeur. Volgend jaar moeten we absoluut weer naar Valtho. Meis take it easy! We mailen ook nog via onze hotmail favoriet!

Dikke kus, Friek

• 19 Maart 2010 - 09:22

Miek:

Have a nice:) weekend.X

• 19 Maart 2010 - 09:43

Tessa:

Lieve Mer,

Wat heerlijk om al die foto's te bekijken! Ook echt mooi de uitzichten vanaf the Mountains.. super mooi, fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, hopelijk wordt je klas nog wel ietsje rustiger!

Jullie hebben het wel weer goed voor elkaar,barman die graag wat drankjes weggeeft;)

Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

Liefs&dikke pakkerd!

• 24 Maart 2010 - 17:29

Donny:

Hoi Merle, wat maken jullie veel mee, zeg. Helaas ook wat minder vorige week. Ik begreep al niet waarom Emmy niet terug smste! Gelukkig alleen maar "materieele schade"!! Blijf op jullie hoede, meiden!
    Veel plezier de komende 2 weken tijdens jullie "vakantie". Wat klink dat raar, voor mijn gevoel is het constant vakantie voor jullie.

Liefs,
    Donny

• 28 Maart 2010 - 07:32

M@M:

Is de auto picobello
    Veeel moois naturevieuws plezier en zet m in z'n vier (wel dubbelcheck bij de bungee!!) kisskoess:-)