This Fairytail - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu This Fairytail - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

This Fairytail

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

27 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Er waren eens twee meiden, lang lang geleden, in een paradijs ver hiervandaan met de naam Holland. Zij besloten al hun vrienden, familie, gewoontes, hobby’s, werkzaamheden en alle dingen waar ze van houden achter te laten voor iets waar ze zeker ook van houden: reizen.

Deze twee meiden waren niet zomaar twee meiden, nee het waren twee enorm serieze studenten. Die besloten te gaan reizen zodat ze zichzelf konden ontwikkelen als een juf met internationale kennis en een juf die een wereldburger is.

Vandaag is een bijzondere dag voor deze twee wereldburgers. Ze hebben veel tijd gehad om culturele aspecten van Zuid-Afrika te proeven, maar ze hebben ook lange dagen gewerkt in een mooie school tussen lieve kinderen. Vandaag is het tijd om afscheid hiervan te nemen. Ze hebben al perfecte feedback gehad, een lovende speech van de directeur (in combinatie met flessen ‘zuid-afrikaanse cultuur’) en vanmiddag gaan zij een feestje in de klas vieren.

De levensstijlen van de twee meiden en hun logeeradres voor de afgelopen drie weken verschillen nogal. De honden wisten niet wat ze meemaakten toen ze de afgelopen weken wel 892 keer zijn uitgelaten, de meiden wisten niet wat ze meemaakten toen ze 9 muffins als lunch meekregen. Ook de auto buiten laten staan omdat er nog een dvd teruggebracht moest worden (250 meter verderop) was een nieuwe ervaring voor hen.

Vanaf vanmiddag gaan deze meiden een nieuw tijdperk in. Een tijdperk waarin moeten niet in het woordenboek staat, en het woord genieten in hoofdletters voorop.
De allerlaatste Capetown hotspots gaan bezocht worden, de haaien/locals in townships/horecagelegenheden/WK stadion etc.

Dit gebeurd overigens allemaal met spierpijn, op plaatsen waar je niet eens wist dat spieren zaten. Dit weekend gaan zij namelijk in de bergen paardrijden, terwijl ik daar niet echt ervaring mee heb. Maar zoals alle sprookjes, zit er een goed einde aan te komen.

De twee wereldreizigers gaan nog even de tijd van hun leven hebben en dus Zuid-Afrika op z’n kop zetten. Zodat ze vervolgens met een tevreden glimlach 8 Juni om 11uur uit het vliegtuig kunnen stappen en terugzijn in het paradijs waar zij vandaan komen.

• 27 Mei 2010 - 08:07

Nikki:

Lieverd wat een mooi verhaaltje!!

Ga nog even een weekje super super super genieten!!!! Want dat hebben jullie zeker verdiend!!

En dan ben ik daarna toch wel weer heel blij dat jullie weer thuis zijn hoor (A)...

Heb jullie gemist :(

TOT HEEL SNEL (L)

• 27 Mei 2010 - 08:15

Antoon:

Eyy Murlie mooi verhaaltje:D Veel plezier nog de laatste week en we zien elkaar vanzelf:cheers:
    (K)

• 27 Mei 2010 - 08:29

Rox!:

Lief!!
    Ik heb het even uitgerekend.. nog maar 12 nachtjes slapen en dan sta je weer op schiphol!! En kan ik je een hele dikke knuffel gaan geven:D

Wat een prachtig verhaal staat hierboven, heerlijk! Jullie hebben het verdiend, nog even lekker vakantie vieren! Geniet ervan, ga nog even lekker los, doe allemaal leuke dingen, maar wees ook voorzichtig! ( die haaien, ieee )

Tot over 12 nachtjes lieve schat van me!!

Love you!

• 27 Mei 2010 - 08:55

Mar:

Goed verhaal Murlie! Wat is het supersnel gegaan zeg... Leuk dat we binnenkort weer flessen cultuur soldaat kunnen maken, zin in! Geniet nog heel erg hard van de laatste dagen daar. Liefs xx Mar

• 27 Mei 2010 - 09:02

Tessa:

Nice Fairytail! vooral de rit met de paarden wat je nog gaat doen, tof:D! Geniet meis en tot de 8e!

Dikke X

• 27 Mei 2010 - 09:09

Emmy:

Merle, wil je Mar even zeggen dat het me spijt? Maar die flessen cultuur kunnen niet mee de koffer in. Ik ben dus heel bang dat we die 4 flessen "cultuur", soldaat gaan maken tijdens onze welverdiende vakantie!
    (Vanmiddag dus!!)

Ik ben het helemaal met je eens. Voelt alsof we in een sprookje leven hier! (A)

• 27 Mei 2010 - 09:11

Marieke:

Lieve schat,

Wat een heerlijk verhaaltje!! =)

Jaaa, het gaat nu toch echt opschieten!!
    Jullie hebben het verdiend om nu nog ff te chillen ;)
    Geen gekke dingen nu doen he....
    En voorzichtig met het paardrijden. hahaha daarvan krijg je ook erge spierpijn :P

Geniet er nog van lieverd!!

Love You!!

• 27 Mei 2010 - 12:12

Hanna:

hey Merle,

Goed verhaal,, ik zat aandachtig te lezen hoe het zou gaan aflopen, maar zo te lezen gaan jullie eerst nog een avontuurlijk einde tegemoet. Veel plezier nog in Zuid-Afrika!
    liefs

• 27 Mei 2010 - 19:31

Jeroen:

inderdaad

• 28 Mei 2010 - 11:01

M@mieke:

Schat
    De prins op het witte paard...alleen als hij ook NLD's praat....X;-)

• 29 Mei 2010 - 06:48

Josc:

heerlijke wereldburger, ik mis je en ik heb genoten van je verhalen! tot snel lievvvie! x

• 31 Mei 2010 - 08:11

Sebas:

Geniet er nog ff van!!
    Kus sebas
    p.s. Je huisje staat er nog ;)

• 31 Mei 2010 - 10:35

Thorben:

Hey Merle!
    Heel leuk stukje heb je geschreven, geniet nog even van prachtig Kaapstad.
    Groetjes aan de haaien ;)
    xx

• 02 Juni 2010 - 03:44

Rianne:

Veel plezier met je reis!!! Kus kus

• 07 Juni 2010 - 12:01

Simon:

Wooo nog 1 dagje.. Ballonnen en spandoek op schiphol toch?