Zooland (apen honden en pinquins) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Zooland (apen honden en pinquins) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Zooland (apen honden en pinquins)

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

16 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Het komt al zo dichtbij dat ik thuiskom!! 3 weekjes nog maar, heel gek. Het voelt een beetje dubbel, aan de ene kant heb ik heel erg veel zin om lekker naar huis te gaan. Jullie allemaal weer te zien, in Amersfoort op een terrasje te zitten, naar het Nederlandse strand, door de Utrechtse grachten lopen… Maar aan de andere kant is het hier nog genieten!

Konningedag was hier een groot feest. We waren eerst naar een rugbywedstrijd geweest, in het stavak, dus tussen de arme Afrikanen. Allemaal zingend Let’s go STORMERS let’s go! Dus lekker de hooligan uitgehangen. Daarna door naar een Hollands feestje, het cafetje was helemaal vol met Nederlandse studenten (veel bekende van de vakantie, stappen, uitjes). Echt iedereen was oranje (ik begon met een tijgermasker en kwam terug met een zonnebril, vuvuzela en afropruik) en er was alleen maar oerhollandse muziek!

Tegenwoordig wonen we in Simonstown. Echt een mooie plek! Midden in de Bergen, en vlakbij het strand. We logeren voor een paar weekjes bij een collega. Annemie, een heerlijke echte Afrikaanse (blanke) moeder. We wonen in een klein huisje met Annemie, haar dochter Mieke en de 2 honden.

Het is heerlijk om de honden in het moeras uit te laten, hard te lopen langs het strand, om door een local meegenomen te worden naar de mooiste plekjes in de buurt. Het is ook wel even wennen om je te moeten aanpassen aan iemand anders levensstijl, 4 muffins als lunch, met de auto langs mooie plekken rijden (ipv een lekkere hike), alles wat je in je handen heb op de grond laten vallen en op laten ruimen door de schoonmaakster.

Vorige week zijn we naar Cape point (kaap de geode hoop geweest). Hier is het meest noordzuidelijke puntje van Afrika, het is gewoon een ontzettend mooie omgeving en dus een lekkere toeristentrekpleister (lees bussen japaners). Onderweg hebben we een familie baboons op de auto gehad, erg hilarisch! En hebben we meegezongen met Afrikaanse muziek, ook aardig hilarisch denk ik. Op de terugweg naar een strand geweest waar de pinquins op 2 meter afstand van je lopen.. En afgesloten met een lekkere braai.

Dit weekend passen we op het huis en de honden, lekker zelf de buurt verkend/filmpjes gekeken/op het terras gezeten in de haven.. We hebben nog twee weken stage, het afronden begint dus al. We gaan er twee leuke stageweken van maken, met nog een aantal lessen die gegeven moeten worden en assessment stress waar ik hard aan moet werken, eigenlijk gaat het best lekker..

Dus als ik weer terug ben (8 JUNI!!!), dan heb ik zeeen met tijd om leuke dingen te doen!
Ik zal binnenkort weer wat foto’s op hyves zetten! Tot heel snel. XXX

• 16 Mei 2010 - 12:11

Rox:

Heeft bergen zin in die zeeen van tijd die je straks hebt!
    Hell yeah. Lekker bijkletsen (WOOOW al die spannende verhalen) en weer samen los gaan...
    Maar nu eerst nog even flink genieten van die drie weken!
    Tot op schiphol...
    xxx

• 16 Mei 2010 - 12:14

Rox!:

Blijft leuk om je verhalen te lezen! Heerlijk even op z'n andere plek. En z'n schoonmaakster is natuurlijk niet verkeerd, raak er maar niet gewend aan hoor!
    Hier heb je die luxe natuurlijk niet..

Inderdaad erg dubbel voor jullie! Maar ik vind het leuk dat je weer bijna terug bent! Kunnen we hier weer allemaal leuke feestjes af, drankjes toen op het terras en gewoon even simpelweg buurten! Heerlijk(L)

Maar geniet vooral nog maar even heeeeel veel chick!!

Dikke kuss en knuffel!

• 16 Mei 2010 - 12:26

Josc:

t zal allemaal best dat je niet terug wilt, maar die rose ligt wel heeeeel erg koud te worden in de koelkast! nog even genieten, maar zal blij zijn als je er weer bent hihi! doeii moppie x

• 17 Mei 2010 - 07:23

Donny:

Hey Merle,
    Wat hebben jullie het toch zwaar. Dat klinkt inderdaad als een stress-periode ;-))
    Geniet er nog maar ff van (en verwen Annemie niet te erg, anders mogen jullie niet eens meer weg!), het zware leven hier in Nederland staat voor de deur.....

Lieve groet, Donny

• 17 Mei 2010 - 08:20

Nikki:

Lieverd!!!

Wat blijft het toch geweldig om alle verhalen te lezen... :D

Geniet er nog even van lieve schat!!

Dikke kus X

• 17 Mei 2010 - 14:48

M@m:

You nog even voluit genieten daar en dan gaan we leuke dingen doen;-)succesmetassessment entotsnellie. X

• 18 Mei 2010 - 09:14

Eva Z:

Dag schat...!:)

Heerlijk om je verhalen te lezen...!!ik ben echt blij dat je het naar je zin hebt, maar zou het ook niet erg vinden als je weer terug bent...!:)Geniet er nog lekker van en we spreken snel af als je terug bent..!:)we moeten zeker veel bij kletsen...!:)

dikke kus!!!!

• 21 Mei 2010 - 03:44

Rianne:

Ooh wat vliegt de tijd he! Nog maar een paar weken en je bent alweer thuis :) Geniet er nog van en doe alle dingen die je niet laten kunt :D over 6 weken ben ik gewoon ook alweer klaar met stage! Maar nog lang niet naar huis gelukkig :D Alhoewel ik toch ook wel zin heb om terrasjes te pakken in Amersfoort ;)
    Fijne tijd nog!
    Kuss

• 24 Mei 2010 - 12:48

Miekem@m:

Die cutie-apen heten toch Bonobo"s.. Als je ze nog ziet maak je FOTO;-) dag liefie X