Pirates, place to be in Wijnberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Pirates, place to be in Wijnberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Pirates, place to be in Wijnberg

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

11 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heerlijk, wat tijd op stage om te internetten. Of nou ja, heerlijk? Ik wen er alweer te snel aan om mijn email elke dag te checken.. Opzich nergens voor nodig.
Maar ach als we om 6.30 op school komen moeten we toch iets om de tijd te doden tot de vergadering om 7.30..

Het ritme begint steeds meer te komen, daarmee ook de burgerlijkheid dat we ‘s avonds samen op de veranda een boekje lezen om vervolgens vroeg te gaan slapen. Hoewel dit nog maar twee keer gebeurd is, voelde het toch vreemd om in het mooie SA niets te doen.

Zoals ik zei zijn we dit weekend in Plumstead gebleven, het eerste en laatste weekend! Haha, zo weinig te beleven hier. (alleen de plaatselijke kroeg is erg vermakelijk) Zaterdagavond gingen we uit eten bij pirates, heerlijk gegeten. Toen we van onze brownie aan het genieten waren begon de live muziek, top! Tijdens de koffie stond opeens een stel een lapdance te geven midden in het restaurant. Op “I gotta feeling” stond de helft van het restaurant te dansen (60+, travestieten) dus wij konden niet achterblijven.

Na het eten de kroeg in, waarna we naar huis wilden lopen. Dat werd alleen sterk afgeraden door de serveerster, en een taxi ook. Oeps, en nu? Nu wordt er een barman geregeld die ons naar huis loopt wanneer wij willen. Haha goed geregeld.
Zo is echt iedereen hier, te behulpzaam en vriendelijk!!

Mr. Goodwin nam ons dinsdag mee naar de bios, iedereen wil ons helpen en dingen laten zien. Erg leuk :) Hopelijk zal ik net zo gastvrij zijn..

Zondag wilden we de pinguins in Simons town bezoeken, maar de trein stopte opeens en zou niet meer verder gaan.. Tja TIA. We hebben dus maar een dagje op het strand doorgebracht (ondertussen zijn we al lekker bruin!)

De stage de afgelopen veel gezien, het is scienceweek.. Behoorlijk rommelig. Alle kinderen doen een experiment, alle leerkrachten enzovoort. Erg gestroomlijnt gaat het niet. Om zelf les te gaan geven vind ik nog best eng. Soms kan ik me niet helemaal goed uitdrukken. Daarnaast luisteren veel kids echt helemaal niet, weet niet of ik daarmee kan dealen als ik les geef. Weet ook niet in hoever ik het kan veranderen.

Vanmiddag na school gaan we gelijk met de trein naar Kaapstad om weer een weekend in Long st. door te brengen.. Beloofd dus weer een mooi weekend te worden! Maandag worden we daar opgehaald om eerst met year 5 een uitje naar het aquarium te gaan doen, niet verkeerd dus!

Ik heb trouwens wat zon naar NL gestuurd, is het aangekomen? Succes met alles, en have fun. Xxx!

Ps. Ik ga snel meer foto’s op mijn hyves zetten, hier kunnen er max 10 op!

  • 11 Maart 2010 - 08:38

    M@M:

    Nog maar 88 dagen ben je daar. Times flys.Blijf Genieten:-) Pracht-foto,s! Mooie gekleurde strandhuisjes. Big Menu,s by the Pirates, en mooie pictures of the Nature. Have a nice weekend in LongStreet;-) XXXMieke

  • 11 Maart 2010 - 08:54

    Miek:

    Leuk Em,s fotootje bij de reactie en gelijk de pixagogo-site:-0 Hug

  • 11 Maart 2010 - 11:58

    Mirjam:

    Hoi Merle,

    Klinkt goed! Jullie hebben ook al weer gedaan in de omgeving, gaaf!
    Leuke foto's ook,
    snel een x afspreken?
    succes!

    Xx

  • 11 Maart 2010 - 13:36

    Hennelien:

    merle!
    wat een verhalen weer zeg, superleuk heb je het daar volgens mij he! ohhh wat ben ik jaloers op jou zon daar! hier is het nog heeel koud;(succes binnenkort met je 1e les, je kan het!
    X

  • 12 Maart 2010 - 13:00

    Merle:

    Merl, gewoon aanpakken die handel! Wees maar lekker de strenge juf. Zodra je dan even aardig bent waarderen ze het des te meer. Dus voor nu eve de zweep erover haha

    Succes lieverd! Gaat vast goed komen!

    Dikke knuf

  • 12 Maart 2010 - 13:01

    Paula :

    Ooh haha dat was een berichtje van mij dus. Voor jou. haha

  • 13 Maart 2010 - 09:24

    Joscelyn:

    hoorde dat ze daar nog lijfstraffen hebben! lijkt mij persoonlijk TOP!

  • 15 Maart 2010 - 16:57

    Melissa:

    Hee lieverd!
    Leuk zo'n berichtje!
    Misschien moet je nog wat meer zon sturen, want het regent hier op dit moment! :(

    Geniet ervan & pas goed op elkaaar!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

2008: rondreis Feb: Nieuw zeeland (zuidereiland) Maart: Nieuw zeeland (noordereiland) April, Mei, Juni: Australië Juli: Thailand 2010: Stage 6 Februari Flying to Cape Town 11 Juni Terug naar Nederland 2017: vrijwilligerswerk 7 mei - Dar es Salaam 7 november - Kilimanjaro, Safari, Zanzibar (tips?) 25 november - Back home

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 39709

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 21 November 2017

HR Advisor - Tanzania

22 Februari 2010 - 08 Juni 2010

Juffen in Kaapstad

08 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Backpacken in Nieuw Zeeland, Australië & Thailand

Landen bezocht: