Leadership camp overleefd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Leadership camp overleefd! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Leadership camp overleefd!

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

06 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heee lieverds!
Pfff, ik wist niet dat kinderen zo vermoeiend konden zijn. Mr. Goodwin, em & ik hebben net 4 dagen kamp met groep acht overleefd! Het was echt heerlijk, super genoten! Maar wel echt helemaal gebroken..
We hadden met mijn klas (21 kids) een kamp in Rocklands. Super mooie plek, in de bergen met uitzicht op zee. De heenweg was al prachtig, langs alle stranden enz. Met 11 jongens achterin die de hele hitlijst uit hun hoofd konden rappen, met 2e stemmen! Super grappig.

Tijdens het kamp hebben we veel meegedaan, super vette activiteiten! We gingen bijvoorbeeld abseilen, hoeven we de Tafelberg niet meer te doen :) Verder waren er veel activiteiten georganiseerd door het kamp daar, wat allemaal erg leuk was! Beetje survival-achtig.

De kinderen zijn erg leuk! Zitten een baar ‘boefjes’ bij, dat maakt het natuurlijk leuk! 6 meiden, 3 popjes, 1 waar helemaal niks uit komt, 1 sportieve en 1 slome met een ECHT Afrikaans figuur. De jongens zijn erg interessant, een populaire groep met een leider waarvan de vader een gangster is. Dat merk je ook echt aan hem. Een aantal surfdudes en dan heb je nog de nerds. Er zitten 2 jongens in de klas met asperger (autisme), goede studie objecten ;)

Mr. Goodwin is een hele lieve man, we mochten net nog een biertje bij ‘m drinken maar helaas moesten we inchecken! Hij gaat me wel aan het werk zetten denk ik, pfff die lange dagen! Maar we gaan wel zorgen dat we genoeg geniettijd inbouwen!

Voor degene die geïnteresseerd zijn, de school is helemaal niet zo vernieuwend als we dachten! De kinderen lopen & schreeuwen door de klas. Miss Dehli (Afrikaanse lessen) gaf de kinderen chocola als ze een goede Afrikaanse zin maakte, heel pedagogisch!

Deze week dus een hele drukke ‘schoolweek’. Echt een leuk begin, al mis ik het vrije leventje al wel een beetje. Maar dit gaat ook wel bevallen denk ik. Er waren al een aantal leerkrachten die ons wel een keer mee wilden nemen naar concerten, super lief!

Voor jullie allemaal een dikke kus! (Sorry dat ik niet heel persoonlijk op iedereen reageer, ben wel echt heel blij met jullie berichtjes. Gewoon weinig tijd! TIA is een uitspraak die ze hier veel gebruiken “This is Africa” )

Mijn Zuid-Afrikaanse nummer is trouwens: 0027725110501 (denk ik, hoop dat het werkt). Die sim gebruik ik meer dan NL'se..

  • 06 Maart 2010 - 10:31

    Roxanne:

    Whaha, wat een uitstekende beloning van miss Delhi. Fantastisch.
    Straks eens even kijken of je nummer werkt!
    x

  • 06 Maart 2010 - 10:50

    Hanna:

    He Merle!
    Zeker leuk wat je gedaan hebt,krijg al heiwee naar stage. Ik probeer hier zelf een week stage te regelen in een internationale school, omdat ik het zo graag wil. Kamp met groep 8 lijkt mij ook erg vet.
    geniet ervan.
    Groetjes uit Stockholm.

  • 06 Maart 2010 - 10:51

    M@m:

    Ha TIA-sporty
    Juf MerleGiraffe en Mr GoodwinLionKing. Miss Dehli als Nala Je leerlingen leren je HakunaMatata rappen;-)
    Asperger's erbij. Dat gaat interessant worden.
    In het begin duidelijk en streng zodat ze ook zonder chocola naar je luisteren. Fijn dat je het naar je zin hebt.:-)
    Succes met the early wake-up. GENIET in de circle of Life :-0 X

  • 07 Maart 2010 - 11:35

    Eva:

    Open je mailtje en het eerste wat mij opvalt is 33 graden! Ben jaloers op jullie! Heb je al bedacht hoe jij de kinderen in toom gaat houden?? Je moet wel opboxen tegen de chocola;) Leuk dat je er ook nu foto's bij hebt geplaatst! Veel plezier deze week en geniet nog even van je laatste dagje weekend!:)

    Dikke kus Eef

  • 07 Maart 2010 - 14:33

    Joscelyn:

    chocolade helpt altijd, daar worden ze zo lekker rustig van, ahum! heerlijk om te lezen hoe je geniet schatje! wat ben ik jaloers op die 33 graadjes! toppie! geniet en pas goed op elkaar xxx

  • 07 Maart 2010 - 18:31

    Antoon:

    Goedzo Murl lekker bezig;)

  • 09 Maart 2010 - 08:09

    Marielle:

    Heeeeerlijk verhaal Murl! Ik krijg echt weer reiskriebels als ik het lees en de foto's zie.. Alleen dat harde werken is natuurlijk niets voor mij ;)

    Ben nu al benieuwd naar je nieuwe avonturen!!

    Liefs, Mar

  • 10 Maart 2010 - 09:01

    Nikki:

    Wat een leuke verhalen toch allemaal... Ben toch wel erg jaloers... Hihi... Hoop dat de stage gaat bevallen :d Maar dat komt vast goed!!!

    DIKKE KUS X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

2008: rondreis Feb: Nieuw zeeland (zuidereiland) Maart: Nieuw zeeland (noordereiland) April, Mei, Juni: Australië Juli: Thailand 2010: Stage 6 Februari Flying to Cape Town 11 Juni Terug naar Nederland 2017: vrijwilligerswerk 7 mei - Dar es Salaam 7 november - Kilimanjaro, Safari, Zanzibar (tips?) 25 november - Back home

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 39713

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 21 November 2017

HR Advisor - Tanzania

22 Februari 2010 - 08 Juni 2010

Juffen in Kaapstad

08 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Backpacken in Nieuw Zeeland, Australië & Thailand

Landen bezocht: