Take it easy! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Take it easy! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Take it easy!

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heeee Holland!
Na een week eindelijk een gaatje gevonden om jullie jaloers te maken met goede verhalen! Niet dat we zo druk zijn geweest, maar echt er zijn hier leukere dingen te doen dan internetten...

We zitten nu in een hostel in Long street, de hoofdstraat van Kaapstad. Ik moet zeggen dat ik me eerst nogal misplaatst voelde, toen ik met mn rolkoffer de trap op liep.. Ondertussen voel ik me al helemaal thuis. We hebben al super veel leuke mensen ontmoet! Nederlanders zijn hier goed vertegenwoordigd!

Een kleine greep uit de avonturen van afgelopen week: 2 mensen onwel in het vliegtuig, vertraging/ambulance, best freaky! We hebben de eerste dag cocktails voor 1,5 gedronken... Vanaf daar is het misgegaan! Uit eten en drankjes doen is zo goedkoop, gevaarlijk maar erg leuk! Het stappen is trouwens erg goed hier, iedereen is super open en de muziek is goed!

We zijn al lekker naar het strand geweest, natuurlijk ook goed verbrand (poor em!). Gister was er trouwens een strandconcert, zonsondergang/maanopkomst en jazz achtige muziek heerlijk! Op dit moment heb ik nog een beetje spierpijn van de tafelberg op en neer lopen, maar dat hoort erbij.

Over de stage, het ziet er echt fantastisch uit!! Iedereen is zo aardig, we voelden ons echt welkom. Volgende week gaan we eerst met groep 7/8 op kamp. Beetje surivallen en de kids leren kennen.. Een van ons komt vervolgens in die groep terecht.

Hoewel wijnberg echt een juppenbuurt is, denk ik dat het helemaal top gaat worden daar! We moeten van 7.45-3.30 lesgeven (inclusief sport/drama na school)..

Hoe is het daar? Trouwens, ik vond het echt super dat er zoveel lieverds op schiphol waren om ons weg te brengen!!! Thank you. Maakte het wel moeilijker om weg te gaan, maar over 3 maanden gaan we lekker WK kijken. Daar is iedereen hier echt al volop mee bezig,
Bafana Bafana!

Next time more...
X!

  • 28 Februari 2010 - 16:12

    Rox K:

    Liefie!
    Super leuk om ´eindelijk´ je eerste verhaaltje te lezen! Zat er al met smart op te wachten!! Fijn dat ondanks de vertraging, de reis verder is goed gegaan! Leuk dat de school tot nu toe al zo goed bevalt, dat is wel een fijn gevoel natuurlijk!

    oww als ik het lees, denk ik echt terug aan al onze mooie herinneringen!! ( en word ik best jaloers )

    Lief heeeel veel plezier, geniet ervan en wordt vooral niet TE bruin hoor!!

    hele dikke kuss en knuffel voor jou!!

    en ook natuurlijk voor Emmy!

  • 28 Februari 2010 - 16:20

    Lotte:

    Yeahhh! Goed dat je het zo naar je zin hebt! Ik hoor het alweer, mannen, drank en zon in overvloed en wij hebben er tekort van (Oke, vooral van de zon dan!)
    Tot het volgende berichtje, heeel veel kusjes ook aan Emmy!
    Liefsssss

  • 28 Februari 2010 - 16:44

    Joscelyn:

    jeetje mer! ben jaloers! wat een spannende verhalen nu al! heerlijk zeg! en zie dat het bijna dertig graden is, hier regent het en is het weer koud:(! mis je nu al lieverd! pas goed op elkaar! love you! x

  • 28 Februari 2010 - 17:43

    Antoon:

    Goedzo Mul! Lekker bezig daar zie ik;)
    Alleen vind ik je lesdagen wel een beetje aan de lange kant..

  • 28 Februari 2010 - 17:48

    M@m:

    Veeel Fun on survivalCAMP:-) XXX

  • 28 Februari 2010 - 18:50

    Eva:

    Hey schat...!

    Is weer leuk om te lezen dat je draai alweer kan vinden...!:)ben jaloers aan het worden op jouw..!:)ik hou de site in de gaten enz..!!

    ik begin je al wel te missen maar over 3 maanden ben je er weer...!:)

    dikke kuss!!!

  • 28 Februari 2010 - 21:45

    Donny (emmy's Mams):

    Hey Merle, wat leuk om ook jouw verhaal te horen! Nu weet ik nl ook dat Emmy verbrand is (heeft niemand haar gewaarachuwd voor die eerste dagen ???)
    Ik zag jou in de Panorama staan, wat leuk zeg, wist je dat zelf ?
    Veel succes op jullie stageschool,
    groetjes Donny

  • 01 Maart 2010 - 00:52

    Rianne:

    Heee Mer!!!
    Lekker alweer in Afrika!! Super leuk zeg, fijn dat de stage er goed uitziet en je het uitgaansleven al ontdekt hebt ;) kan niet zonder natuurlijk he! Hier ein-de-lijk ook hele leuke clubs ontdekt :D
    Nou geniet er van!!
    Kus uit Vietnam!

  • 03 Maart 2010 - 14:03

    Eefke:

    Lieverd,

    oh dat klinkt allemaal erg lekker en leuk! Super dat de stage nu al bevalt? Ben benieuwd naar het volgende bericht en alle leuke verhalen! Heeel Heeel heeel veel plezier nog!

    Kusjee

  • 05 Maart 2010 - 16:21

    Roxanne:

    He schat!
    Ik heb me even in de Afrikaanse cultuur gegooid en vraag me af hoe de Huntertjes smaken en hoe het met de Hobo's gaat :)
    Enjoy je survivalcamp!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

2008: rondreis Feb: Nieuw zeeland (zuidereiland) Maart: Nieuw zeeland (noordereiland) April, Mei, Juni: Australië Juli: Thailand 2010: Stage 6 Februari Flying to Cape Town 11 Juni Terug naar Nederland 2017: vrijwilligerswerk 7 mei - Dar es Salaam 7 november - Kilimanjaro, Safari, Zanzibar (tips?) 25 november - Back home

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 39711

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 21 November 2017

HR Advisor - Tanzania

22 Februari 2010 - 08 Juni 2010

Juffen in Kaapstad

08 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Backpacken in Nieuw Zeeland, Australië & Thailand

Landen bezocht: