Farwell Kiwi's - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Farwell Kiwi's - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Farwell Kiwi's

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

06 April 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daaaaag,
Ik ga jullie weer even bezig houden met een kort verhaaltje van mij. Nieuw Zeeland dit er al weer bijna op. Super jammer, want echt een heeeerlijk land hier!! De mensen, omgeving, stadjes, stranden, alles! I could get used to this.. Don’t worry, ik kan jullie echt niet zoo lang missen dat ik hier blijf :D Ben benieuwd hoe Australie wordt, gaan we vast ook wel weer een goede tijd van maken. Morgennacht een nachtje op het vliegveld slapen en dan vliegen we al naar Melbourne.

De afgelopen weken leuke laatste tijd hier gehad. Weer veel gedaan, Na Taupo naar Napier. Super leuk stadje, alles in adecco stijl. Erg mooie gebouwen tuintjes cafetjes. Daarna op naar tongariro national park. Waar ik erg sportief vulkanen zou gaan beklimmen (Goed he?!) We zaten daar in een leuk hostel waar ik een martin (duits) en isabell (nederlands) had gevonden als slachtoffer om mij te vergezellen tijdens de wandeling die erg zwaar kon zijn. ( 1995 meter hoog en ongeveer 23 kilometer).

Dus, heerlijk wakker geworden in onze privekamer (de goedkoopste dorm die per ongeluk leeg was). En opgestaan met de mededeling dat het weer waarschijnlijk te slecht was om de crossig te lopen, regen wind midden in wolken dus zonder uitzicht. Afgeraden om te lopen. Martin en ik hebben toch besloten om te gaan kijken, het was erg rustig maar het kon wel volgens het doc vrouwtje. Je zou alleen niks zien dus had niet heel veel zien. Toch een super mooie wandeling gehad, we hebben wat mooie dingen gemist denk ik, maar hadden het wel gezellig. Je liep ook echt over de craters van de vulkanen, super raar. Net een andere planeet ofzo! Heeeel helder blauwe lakes wel gezien, zooo mooi! Het weer was wel echt kut, natgeregend tot aan mn boxer, dat werd toch redelijk koud!

Rox is hierna naar huis gegaan en ik ben met de Duitser doorgetrokken. Naar waitomo caves geweest. Erg tof, je hebt daar glowworms. Tour in de grotten en boven je lijkt het net of je de melkweg ziet. 1000000 kleine lichtjes, net nep. Zelf ook heel avonturistisch door de grotten geklommen, vet mooi! Een enooooorm beest op mn broek geland toen we ergens buiten zaten te eten in het donker, verder vallen de insecten hier wel mee eigenlijk.. Thank god!

Martin wilde me hierna niet meer alleen laten, eigenlijk was ik hem stiekem namelijk al aaardig zat. Maar hij vond het zooo gezellig, dus de laatste dagen toch nog maar met m rondgebracht. Naar Raglan, surfdorpje. Vet leuk! Wil ook echt leren surfen, even wachten tot australie.. In Raglan gemountainbiked, heerlijk op 't strand gelegen gezwommen in de enooooorme (stiekem een beetje gevaarlijke) golven, gekayaked met zonsondergang, bijgekomen in de sauna en gegolfd. Hahaha, eeeerg grappig. Tussen de schapen en ik was nog best goed.. Zie je het voor je?

Op de terugweg via de hamilton gardens, vet mooi! Italiaans, indiaas, chinees, japans, amerikaans gedeelte. Zoo tof, allemaal fonteintjes beelden bloemen vlinders kapelletjes. En nu weer terug op de boerderij. Hier weer farmgirls uithangen, koeien melken, quad rijden.. Erg grappig! We kunnen ons zo opgeven voor boer zoekt vrouw :D

De laatste keer kusjes uit nieuw zeeland!

  • 07 April 2008 - 09:59

    Ria:

    Lieve Merle,

    We hebben genoten van de tijd dat je bij ons bent geweest en wensen je heel veel plezier in Australie. De jongens missen je nu al. Je weet ons aanbod staat nog steeds, maar waarschijnlijk heb je dat niet nodig want dat land is zo groot dat 3 maanden waarschijnlijk ook niet genoeg is.

    Pas op voor het "wild" en rij geen possums omver. Geniet van alles!!!!!

    Heel veel liefs
    Dikke zoen
    Andre, Ria , Marck en Robby

  • 08 April 2008 - 13:58

    Soof:

    Hee Murl, goed verhaal!!
    Je bent echt heerlijk actief bezig, goed man! Blijf lekker genieten van je reis! Groeten daar!
    Kus,
    ps: Lekker ding, die martin....

  • 09 April 2008 - 05:28

    Josc:

    toch een duitser aan de haak geslagen? meid wat een prachtige verhalen weer! ik ben inmiddels ook weer terug in het land en het missen naar jou wordt nu toch wel echt heel erg. ze zeggen een man weet pas wattie mist als ze er niet is maar dat geldt ook zeker voor mij! thailand was top maar dat mail ik je zo ook allemaal:)! doe je rustig aan daar? geen gekke dingen doen? en weet dat ik heel veel van je hou meis:)forever mijn dinnetje!!!

  • 10 April 2008 - 10:18

    Marianne Vd H:

    Ha die Murl, tje wat leuk zeg om te lezen hoe jullie je vermaken en erg stoer al die dingen die je doet. Wat een indrukken.. Nu zitten jullie ws in Australie.. Have Fun... Big Hug..

    Marianne ( moeders v Rox)

    Ps dit is wel wat anders dan een vakantie frankrijk met ons.....(haha)

  • 11 April 2008 - 13:04

    Josc:

    meis wat fijn om je net even te spreken! ik ga je van de week het hele verhaal mailen!!! ik mis je meis maar genieten he! kusje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merle

2008: rondreis Feb: Nieuw zeeland (zuidereiland) Maart: Nieuw zeeland (noordereiland) April, Mei, Juni: Australië Juli: Thailand 2010: Stage 6 Februari Flying to Cape Town 11 Juni Terug naar Nederland 2017: vrijwilligerswerk 7 mei - Dar es Salaam 7 november - Kilimanjaro, Safari, Zanzibar (tips?) 25 november - Back home

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 39697

Voorgaande reizen:

07 Mei 2017 - 21 November 2017

HR Advisor - Tanzania

22 Februari 2010 - 08 Juni 2010

Juffen in Kaapstad

08 Februari 2008 - 31 Juli 2008

Backpacken in Nieuw Zeeland, Australië & Thailand

Landen bezocht: