We love chritchruch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu We love chritchruch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

We love chritchruch

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

14 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag lieve 'dagboek' lezers!
Eeeeindelijk mijn eerste echte berichtje vanuit hier. We hebben nog weinig tijd gehad/genomen om op internet te gaan! Raar eigenlijk, het is allemaal zo relaxed hier.. Maar geen tijd voor internet.

We zijn, zoals jullie vast al dachten, goed aangekomen in Nieuw zeeland.. En thank god met mn tas terug! De volgende ochtend in Sydney was hij gewoon terecht, heerlijk!

Dus door naar hier, christchurch, en snel een hostel uitzoeken! Op het vliegveld hebben we er een gekozen, goede keuze! We zijn er tot vandaag gebleven en het was echt heeeeerlijk! We hadden 3 erg gezellig duitse jongens bij ons in de kamer, en de kamer was super groot! So lovely..

De eerste dag hebben we een sight-seeing christchurch tour by ourself gedaan. Gewoon wat rondgelopen en de belangrijkste dingen bekeken! Echt onbeschrijvelijk hoe mooi alles hier is! De zon begon lekker te schijnen en iedereen is hier aardig! Altijd hi dear/hi girls how are u goin? Zo leuk :)
De botanic garden waren echt te relaxed, super groot en over mooie bloemen, bomen, riviertjes enzovoort! Verder zijn we zelfs in het museum geweest, the art center (super groot en mooi) En hebben wat gebouwen bekeken.
Daarna terug naar het hostel en in de hot tube, jaaaaa we hadden gewoon een jacuzzie! Ons eerste biertje daarin gedronken, kon echt niet beter! En mam, we hebben brocoli gegeten.. Gezond ofniet?

Dag 2 hebben we wat rustiger aan gedaan, we wilde naar het strand maar het weer was niet goed! ( ik moet het nu dan echt bekenen, het regende gewoon) Dus hadden we besloten om 's avonds met onze duitse roomies de bergen in te gaan! Ze hebben namelijk een VAN, dus kunnen alles doen wat ze willen. Jens had voor ons gekookt (erg lekkere schotel, echt wat een kok) en we hebben heerlijk in de bergen gegeten, damn wat een uitzicht daar! Aan de ene kant christchurch aan de andere kant bergen. We hebben heel stoer geklommen en daar lekker gezeten. We hebben hier ook besloten nog 1 dag langer te blijven en daarna met een bus waar we op en af kunnen waar we willen het zuidereiland rond te trekken. Eerst was misschien het plan om met 2 duitse jongens uit onze kamer te gaan reizen (in hun van, hoe tof zou dat zijn? Alleen die moeten (voor het geld en wat ze al hebben gezien) omhoog, en wij omlaag) Dus die gaan we misschien nog ergens tussendoor meeten.

Dag 3 begon cloudy maar gelukkig trok het snel open. We hebben onze eerste echte starbucks hier gedronken op het terrasje, genieten! Cathedral square bekeken en daarna gekano't op de rivier door de botanic garden! Echt als er paradijs bestaat komt dit aardig in de buurt hoor! We zijn echt gelukkig dat onze reis zo is begonnen!! Daarna gecrasht in de botanic garden, in de zon gelegen en alleen maar genoten. Nou wil ik jullie niet te jaloers maken maar dit vrije gevoel is echt zo goed! 's avonds werd er weer voor ons gekookt. Luxe ofniet? Gama was dit keer onze super kok uit Brazlilie.. Damn wat een eten weer. Iets heerlijks in een pompoen met garnalen. Pfff we are lucky!
's avonds weer lekker rustig aan gedaan op onze kamer, filmpje gekeken, biertje gedronken, gekletst blabla!

Vandaag is helaas de dag dat we weer door moeten. We gaan over een uurtje met de bus naar Dunedin, 6 uur naar beneden. Daar moet een strand zijn met pinquins, dolfijnen enz. dus ik ben benieuwd! Jammer dat we hier weg moeten, het was lekker om een paar daagjes op 1 plek te zijn. Maar ik ben ook benieuwd wat er komen gaat! Ik heb jullie denk ik weer aardig op de hoogte gebracht, hopelijk leuk om te lezen ook!

De bikini foto is er al wel, alleen helaas nog geen foto's op de computer! So josc, just wait a little bit longer.. Ik ben trouwens al verbrand om mn neus en suuuper verkouden, zal wel snel over gaan! Tes, hoe gaat 't eigenlijk bij jou? Al beter!
Super lief al jullie smsjes, mailtjes, berichtjes! Vind het heel erg leuk om te lezen, hoop dat alles daar ook goed gaat!

Eeen heele dikke kus voor jullie allemaal, geniet van dit verhaal en deze kus want wie weet hoe lang de volgende weer gaat duren! hihi :)

• 14 Februari 2008 - 09:51

Marieke:

Ooooh Minoes, wat wordt k jaloers van dit verhaal!! hihi egt geweldig!
    Heerlijk dat jullie die paar daagjes ff op 1 plek zijn gebleven! Ben benieuwd naar die fotos ;)
    Ook fotos gemaakt van jullie roommies? :P

K heb egt genoten van dit verhaal en kan nu al niet wachten op de volgende!

Dikke kuss!! (L)
    En enjoy valentijns dag he! ;)

• 14 Februari 2008 - 10:24

Soof:

Hee Murl, wat n heerlijk verhaal, het klinkt echt top en heerlijk relaxed! Puur genieten en fijn van je tas! Leuk he, al die hostels en internationals!
    Heb jij al in hun VAN gereden, met al je rij-ervaring moet dat wel lukken :D
    Geniet!!
    xxxx Gr@Rox!!

• 14 Februari 2008 - 12:25

Josc:

duitse mannen aan de haak geslagen?! haha! je verhaal klinkt perfect:)! fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben! hier is de griep weer toegeslagen en nog geen tijd gehad voor vette roddels whahaha;)! het begin van de week was hier trouwens echt zonnig! heb mijn eerste drie wijntjes op het terras al weer heerlijk veroberd:D! ook hier is het dus best genieten;)haha! een hele hele dikke kus voor jullie! (K)!

• 14 Februari 2008 - 15:19

Esmeralda:

haai meis,
    Jullie maken ook echt weer van alles mee:P! hih dat beloofd nog wat voor de komende tijd.. echt leuk dat jullie zo genieten.. en wat een mega lux hostel zeg..ben benieuwd hoe die andere zijn.. gister en vandaag lekker naar het zuiden getrokken?! al veel mooie dingen gezien..geniet er van en stuur ook even wat zon hier naar ons:D want het is hier nu koud donker en grijs:S:S!

kuss

• 14 Februari 2008 - 17:45

Rianne:

Hey Merle,
    leuk om zo je belevenissen mee te lezen. En ik moet je zeggen, je maakt me inderdaad wel een beetje jarloers, het klinkt allemaal super goed!
    veel plezier!!

• 15 Februari 2008 - 15:49

Tessa:

Hej lieve Merle!

zoo wat een geweldig verhaal:d JALOERSS!!
    en een biertje in de jacuzzi,ideaal! haha
    zo te merken hebben jullie het lekker naar je zin,fijn om te horen!..wat leuk dat je nu al mensen ontmoet heb,en dat je ze nog een x gaat meete ergens!..

ik wacht met smart op het volgende leuke verhaal:D

Dikke x!

• 15 Februari 2008 - 16:34

Jordy:

Wat een toffe verhalen allemaal:D Ben wel jaloers. Je bent er net en hebt nu alweer vanalles meegemaakt! Nog veel plezier!

Kusje,

• 17 Februari 2008 - 12:03

Eva:

Hi schat!

ik ben aan het genieten van je verhaal echt heerlijk!hoe is het verder schat!?:Dhier gaat het allemaal goed!

dikke (K) love you!!!!!

• 17 Februari 2008 - 12:40

Big Brother :

Heeey zusje

klinkt wel lekker allemaal.
    Zit ik me hier kapot te leren voor me toetsen:S, en jij lekker in de jacuzzi:D

veel plezier en geniet ervan

Your big Brother

• 18 Februari 2008 - 07:52

Mxxkx:

Skatje Ben benieuwd of jullie pinquins kunnen aaien....of zwemmen met dolfijnen....xxx

• 18 Februari 2008 - 09:15

Josc!:

hoi dames! even een berichtje op de maandagmorgen! ik had je nog gesmst zaterdagavond maar denk naar het verkeerde nr! naja maakt ook niet uit! wou alleen ff zeggen dak je mis:)! maaruh hier schijnt t zonnetje nu ook alleen geen jaccuzi in me hostel;)haha! x

• 18 Februari 2008 - 17:55

Eemschuumer:

Hoi, hier een reactie van een Eemschuumer. Leefde de "wizard of Christchurch" ook nog steeds, met zijn fantastische volkswagen kever? Christchurch is een hele mooie stad, maar Dunedin is natuurlijk nog mooier, met veel oude gebouwen. Je kan hier ook albatrossen bekijken en de yellow-eyed pinguins. Erg leuk natuurlijk. Ook de steilste straat ter wereld is in Dunedin een leuke uitdaging op je skates.... Daarna zeker op doorreis naar Te Anau en naar een van de Sounds....
    We zullen het lezen. Fijne vakantie.

Tutututututu,
    Theo

• 19 Februari 2008 - 13:16

Sjoerd:

Woei, wat heerlijk om even tijdens werktijd jou blog te lezen. Raak je tussen de stoffige kantoorwerkzaamheden door even helemaal in de vakantiestemming. Ik moet helaas nog 2 maanden en een week wachten, maar dan kan ik ook weg uit Nederland. Keep in touch en de groetjes aan Es.

Have fun en gedraag je (een beetje dan. Probeer het in ieder geval!)

Kus

• 20 Februari 2008 - 17:49

Roxanne:

Jaaa tijd voor een nieuw verhaal (A)
    Kom ik speciaal iedere dag naar deze site. Staat er nog niks nieuws op. Hehe.

Om maar even duidelijk te maken dat ik erg graag je verhaaltjes lees! Klinkt allemaal zo superstoer!

Bedankt voor je lieve mailtje :D trouwens nog.

Have more fun!
    xx

• 23 Februari 2008 - 13:13

Barbarianne:

barbameeeeer!!
    wat een super verhaal! en je begint nu al met engelse termen te gooien :D geweldig :D het klinkt echt super! geniet er nog van! maud en ik hebben trouwens gekeken voor de zomer, maar het ticket is al 1625 euro :( word nog even goed zoeken!
    dikke kus!!