Kop/munt & Liften - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Kop/munt & Liften - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Kop/munt & Liften

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

24 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Jaaaaa, eindelijk weer een berichtje vanuit de zonnige andere kant van de wereld. We nemen echt te weinig tijd om op internet te gaan, al vind ik het wel heel leuk om af en toe wat te laten horen & vooral wat van jullie te horen. Vandaar dat ik er nu maar even voor ga zitten om jullie up te daten van al onze avonturen en even te mailen enzovoort :)

Het lijkt echt jaaaren geleden dat ik thuis was joh, we doen echt zoveel en alles gaat zo snel. Maar we vermaken ons super dus ik ga jullie maar even jaloers maken!

Op weg naar dunedin gingen we hostels bellen, 15 gebeld.. Alles vol, stress! Gelukkig was er een jongen in de bus die zei: 'Ik ga bij een vriend slapen, hij is wel relaxed dus jullie mogen vast wel op de bank' onze redding! Echt een studentenhuis idee, erg grappig! We wilde hier naar een pinquinstrand, maar we hebben nog geen auto dus hoe? Op de mountainbike heeeel stoer! Eerst een enorm stuk gefietst en dan ging prima totdat we een enorme berg over moesten naar de andere kant, super steil niet normaal. En het ging waaien en waaien en waaien. En een beetje regenen, help. Het was echt te vermoeiend, vooral door de wind.. Frustrerend. Laat kwamen we boven aan, vanaf hier zagen we Sandflie bay al wel maar als we net zolang weer omhoog moesten als de heenweg. We besloten dat dat echt niet kon. Kop of munt gedaan of we dan recht over de bergen terug gingen of precies dezelfde weg. Het werd over de bergen, we moesten vaak echt met twee benen op de grond staan om niet keihard terug naar Nederland geblazen te worden, achteraf erg grappig! Verder was dunedin wel een leuk studentenstadje, met een chocoladefabriek mmmmm, en damn wat kan je hier goed shoppen. Jammer dat ik echt niks meer erbij kan dragen :)

Daarna door naar te anau, daar hadden we een hostel aan het meer, erg relaxed! We hebben een tour geboekt naar doubtfull sound, daar moesten we de volgende dag vroeg voor op.. Prachtig! Echt zo mooi, niet normaal. Met de bus en de boot stukken afgelegd. Overal prachtige bergen, rotsen, bomen, watervalletjes.. Gewoon geweldig. Kan het niet echt omschrijven, en denk dat zelfs de foto's niet goed genoeg zijn.. Maar die zullen wel helpen (Die komen trouwens later, echt een gedoe om ze hier op te loaden)! Verder relaxed in dit plaatsje, aan de meer gelegen en gegeten en weinig gedaan.

Daarna door naar queenstown, de partystad. Dus wij verwachten een enorme plaats, nee een super schattig dorpje tussen de bergen en aan een meer. Met vet mooie gardens en echt heel klein. We hebben het wel ook weer super gehad hier. 't was echt prachtig weer, we hebben veel gezien en zijn uitgeweest. Dat was dan wel weer echt super leuk, gepooled, gedanst, nederlands heiniken bier gedronken en cocktails gedronken bij een openhaard. De volgende dag de berg opgewandeld, hoe sportief? Wel een super mooie tocht, echt klimmen over rosten :) En daar boven een soort levend mariokart gedaan!

De bus naar fox glacier hadden we bijna gemist aangezien ik zo slim was mn wekker uit te drukken en gelijk weer in slaap te vallen. 8.10 werd ik weer wakker, en de bus vertrok 8.10, aaaaah! Aangekleed spullen in de tas gegooid en gerent. We hadden geen minuut later moeten zijn, lucky us! Super mooie weg daarheen, door regenwouden langs het strand overal watervalletjes en riviertjes (waar de lord of the rings opgenomen waren ook). 's avonds aangekomen in ons hostel een rondje om een spiegelmeer gelopen met 2 duitse meisjes en vroeg naar bed aangezien we de volgende dag DE glacier gingen beklimmen, wauw! Eerst een stuk lopen, met serieus bouwvakkerschoenen (vet zwaar), door een soort regenwoud en daarna spikes onder onze schoenen gedaan om het ijs op te gaan. Super tof gewoon 4 uur alleen maar op en tussen ijs gelopen. Heeele mooie blauwe kleuren, ijsgaten en water stromend over het ijs.

Toen all the way up to Nelson. Tussendoor nog gestopt bij de pancakes rocks. Erg mooie rotsen, en het water was suuuuper wild. Paste echt allemaal goed. Jajaja foto's volgen!

Van Nelson wilde we door omhoog naar golden bay/ abel tasman, alleen dat wilde onze bus niet helemaal. Dus vannochtend besloten te gaan liften. Te grappig, we hebben 6 liften gehad en zijn gekomen waar we heen wilden. Niet normaal zo snel, echt elke keer max 30 auto's wachten ofzo. Lucky us! 1 x zelfs in een porsche cayenne ofzo? Iig een super mooie jeep porsche, beste lift die er is.

Oke, ik wilde echt een korte samenvatting maken van wat we gadaan hebben. Is een beetje gelukt, maar pff wat kan ik kletsen zeg! Voor nog meer verhaaltjes kan je ook even kijken op www.roxannekrone.waarbenjij.nu

Hoop dat daar alles goed gaat, het weer iets beter is als -5 (stiekem hoop ik dat dan weer niet heel hard), jullie ook genieten van alles en ons wel een heel klein beetje missen.

• 24 Februari 2008 - 11:43

Josc! :

mooierds! wat een verhalen hahaha! hier is het zo koud! ik neem maar een abo op de zonnebank! dat liften vind ik wel een beetje eng hoor! doe dat maar niet meer! mooi dat jullie het zo top hebben! kuss!

• 24 Februari 2008 - 22:00

Roxanne:

Oke, ik geef toe.
    Ik mis jullie indd wel een klein beetje. Niet te veel hoor ;)

-5 is het gelukkig allang niet meer, maar bergen warm. Nee dat dan ook weer niet. Dat tussen het ijs klinkt wel mega vet.

Wat Sjors ook al zei, liften vind ik ook altijd een beetje eng.

Take care!
    Kusje!

• 25 Februari 2008 - 10:17

Eefke:

echt leuk om al jullie verhalen te horen!
    Ja dat liften is wel beetje eng ;)
    Heeeeeel veel plezier Nog!

Kus

• 25 Februari 2008 - 13:06

Mxxxx:

Have FUN sporty spices
    browny sugars big HUG :=)

• 27 Februari 2008 - 12:35

Kate:

Hey Merle,

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Heel veel plezier nog!!

kus

• 27 Februari 2008 - 17:17

Mamxxx:

bel je wel ns en lukt de verbinding dan niet...lofyoe xxx:-)

• 27 Februari 2008 - 17:19

Mxxxx:

;-) :-) ;-)

• 28 Februari 2008 - 18:59

Myrke:

heee gave wereldreizigerster veel wereldse groeten van mij uit een wereldstad meerlo, myrke ;-)

• 29 Februari 2008 - 11:58

Tes:

heee pop,

wat een leuke mooie verhalen allemaal, ik ben stiekem natuurlijk wel heel jaloers, omdat ik mn dagen hier moet slijten in het koude nederland:D
    die lift in die mooie porsche heb je zeker geregeld door een passioneel nummertje te zingen!k heb je wel door met je mooie versiermoves:P
    heeel veel plezier en ik hou je mooie verhalen in de gaten!
    kus tes

• 01 Maart 2008 - 10:53

Windkracht 8:

Hey tijgers
    Have a nice day ’‘½€¤³²¡:D
    Hier waai ik vandaag ook bijna naar piettjerpstradeel ;-) ;-( x x x mam

• 01 Maart 2008 - 16:40

Gea:

Hej Merle!
    Klinkt goed allemaal zeg! N-Z staat bovenaan mijn verlanglijstje. Als je terug bent kun je mooi vertellen waar ik allemaal naar toe moet gaan :)
    Veel plezier, geniet!
    xx

• 02 Maart 2008 - 13:34

K2:

Leuk te lezen. Ook Opa H vond het erg leuk. Je moet de groetjes van hem hebben.

• 03 Maart 2008 - 17:10

Joeri:

Hey, merle... TE leip..
    ben jalours op al die mooie avondturen..
    Maak dr nog wat van en
    veel plezier daar..

groetjes xxx
    Joeri

• 04 Maart 2008 - 00:40

Simone:

Hey Mer,

Leuk om te lezen allemaal! Ik wil ook graag naar Nieuw Zeeland, het klinkt zo heerlijk! Maar, hier in Amerika is het ook errug relaxed!!

Zie je over een paar maandjes weer. Have fun en relax!

Liefs, Simone