Bijkomen in een prachtig huisje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu Bijkomen in een prachtig huisje - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Merle Heuvel - WaarBenJij.nu

Bijkomen in een prachtig huisje

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

05 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Golden bay was echt heeerlijk. We hadden een heel leuk huiselijk hostel, sliepen lux samen op een kamer. En het huisje had een hottube, lovely! We mochten 2 mountainbikes lenen en besloten te gaan fietsen naar het strand. Een super mooi gouden strand waar we wel toe waren aan een vervrissende duik. Daarna doorgefietst langs de zee naar een waterval. Wat een uitzicht tussen de bergen en de zee in! Naar de waterval moesten we nog een stuk door de bush lopen, maar dat was 't waard. Over leuke survivalbruggetjes enzo. En bij de waterval was echt de zware heenreis vergeten. Zooo mooi, echt overal water en die kracht ervan.. Niet normaal!

De volgende ochtend werd Rox helaas ziek wakker, was echt vervelend. Toch maar besloten terug naar Abel Tasman te gaan liften, ging iets minder makkelijk als gister aangezien er echt bijna niemand op de weg was. Wel een paar grappige liften gehad. Vooral het gepensioneerde mannetje die heel erg behoefte had aan praten vond ik erg grappig! Op tijd op de eindbestemming aangekomen en even door Abel tasman gewandeld. Echt te mooi, het water bijna nep blauw en de stranden te verlaten. Rox heeft besloten eerder naar haar familie te gaan om daar bij te komen, dus het laatste deel van het zuidereiland ga ik alleen doen.
Met een amerikaans meisje de volgende dag de hele dag gekayed. Suuuuper mooie stranden gezien, je voelt je dan echt alleen op de wereld. Echt op een onbewoond eiland namelijk, in een grot gekropen en een pinquin gezien. Eindelijk :D Leuke maar vermoeiende dag gehad!

De volgende dag door gegaan naar Picton, schattig haven plaatsje! Daar in een hostel geslapen waar echt 40 'hells angels' van new zealand ook sliepen, heel gezellig tussen een stel kale/lang harige mannen vol met tattoos die praten als dronken piraten. De ferry naar Wellington gepakt, op naar de noordereiland. Dat was een mooie toch trouwens, op een enorme titanic achtige boot.

In Wellington een nederlandse millitaire band 'jan klaassen is trompetter' horen spelen, erg grappig! Met een van onze deutsche christchurch freunden naar een museum geweest. Stiekem even geshopt en de stad ontdekt. Super leuke stad, mooie gebouwen, bruggen, havens, sadion (arena blijft mooer :)) en de parlementaire gebouwen.

Toen op naar auckland, gezellig weer naar rox! Hier op de boederij van Ria en Andre is het echt super. Weer even genieten van het luxe huisleven. Echt een geweldig huis met enorm veel grond er omheen. Heerlijk ontbijten op de veranda, een duik nemen in het zwembad en met de quad het land rond toeren. Morgen willen we eigenlijk wel even helpen met koeien melken :). Vandaag met de auto naar de kust, om te kijken hoe het daar was. Het eerste deel was super! Totdat de auto er opeens mee ophield. Koppelingen doorgebrand, en dan moet je net de meest a-technische meiden van heel nieuw-zeeland langs de kant hebben staan! Gelukkig geholpen, naar de garage gegaan en uiteindelijk heeft andre ons maar opgehaald. De auto heeft alleen nog even maak-tijd nodig.

We zijn hier al iets langer dan de bedoeling was aangezien de auto die voor ons bedoeld was ook niet helemaal is zoals hij moet zijn :( De motor is helemaal kapot en het wachten op een nieuwe duurt langer als gedacht. Ondertussen genieten we maar van het leven hier, hopen we dat het niet te lang duurt en anders moeten we een ander plan maken. We will see!

Gaat alles daar ook nog goed?
Xx!

• 05 Maart 2008 - 09:29

Roxanne:

Bedankt voor je lieve knuffel scheet :D
    Het klinkt weer supergoed. Balen inderdaad dat Rox ziekerig werd, wel stoer dat je zelf nog even verder ging! Dat je toch nog even alles kon zien wat je ook graag wilde zien. Blijf jaloers zijn.
    Is inmiddels het cadeautje al bij Ria en Andre aangekomen? Want tot die tijd moeten jullie natuurlijk daar blijven, anders mis je het (A)
    Allerliefste knuffel terug!

• 05 Maart 2008 - 11:02

Marieke:

Hoi lieve tjik!

Oooh egt balen van roxx jaa! Mrr voor jou wel fijn dat je gewoon verder ging en niet alleen! :D
    hahahah die gezellig met die mannen joh :p Waren ze wel btje normaal tegen je?! :)
    En wat heb je geshopt dan? Wel leuk dat je nog met die duitser bij dat museum bent geweest! Nog veel contact met hun?

Nouu hoop dat de auto snel gemaakt wordt!

Dikke kus!
    En ben benieuwd naar de nieuwe verhalen :P

• 07 Maart 2008 - 06:47

Josc:

wat ben je toch ook een stoere he! zo alleen in dat grote land! hier alles goed, wel saai zonder jou haha! doen jullie voorzichtig!? kusjeee!

• 07 Maart 2008 - 09:41

Marieke:

Mooie fotos kind!!

• 08 Maart 2008 - 09:32

Roxanne:

Wauwiii! Wat een foto's!
    Jammer dat het er maar 10 mogen zijn ;)

Mooi dat het boekje is aangekomen, lijkt het alsof we wat minder ver weg zijn, hehe?!

Xx

• 09 Maart 2008 - 12:35

Es En Jef:

haai meis, hoe ist?! bevalt het nog btje..jullie zitten nu in aukland..is het btje leuk daar?!hoe is het weer..beviel het koeien melken een btje..;)!wel fijn dat jullie nu weer samen kunne door trekken..geniet er van..dikke kus en knuf

• 09 Maart 2008 - 13:13

Mar:

Heeeee Murlygirl! Wat ben je goed bezig daar zeg, zo zie ik m'n HKer het liefst :) En liften kan wel leuk zijn he... Al heb ik ook een mindere ervaring, hehe. Maar ik wil je niet bang maken natuurlijk!
    Blijf genieten chick! Liefs

• 10 Maart 2008 - 11:47

Tessa:

Ooh lieve schat,
    Ik zit je berichtjes te bekijken en herken zoveel!
    Als ik de centjes en tijd had, kwam ik je even opzoeken.. :P
    IK heb zoveel zin om al je foto's te zien!
    Geniet ervan moppie!
    Dikke kus, Tess.

• 10 Maart 2008 - 11:47

Mxm:

die OVERALL staat je goed Merr
    en de rainbow bij de waterfall wooohw
    kuzz ;-)

• 10 Maart 2008 - 19:02

Marjolein:

Hee Mer!
    Wat leuk om al die verhalen zo te lezen, heb hiervoor niet zoveel tijd gehad om te checken, maar vandaag even tijd dus krijg je een berichtje vanuit Costa Rica..T is hier heerlijk en super mooi, maar dat is bij jullie ook het geval als ik dat zo allemaal zie.
    Pas goed op jezelf en op Roxanne, en tot snel!

Liefs!

• 12 Maart 2008 - 11:48

Eva:

Lief!

wat een heerlijke verhalen!!:)en lekker stoer ook van je om daar alleen te blijven!:)foto's zien er erg goed uit, ben benieuwd naar de rest!!

dikke (K)

• 14 Maart 2008 - 07:13

Josc:

heey dames, misschien een leuk weetje maar tis hier kloteweer! werd vannacht zowat uit men bedje gewaaid! over 9 dagen kom ik ook die kant op;)maar niet helemaal haha! doeii xxx

• 14 Maart 2008 - 19:20

M@m:

je andere foto's zijn ook zo mooi. Fox glacier..stoer!()Wil je meer foto-ruimte ? FIJN WEEKEND :-) ;-0 kuz

• 15 Maart 2008 - 00:29

Josc:

hi schatten ik kom net uit de kroeg en t was erg gezellig. als je terug loopt is het zooooooo koud hiero. nu ga ik snel me bedje in want moet zo al werken hahaha! heb weer enerverende avond gehad die ik normaal met jou zou nabespreken mer. mis je nu echt even heel heel heel erg....! k hou van je en doe geek gekke dingen oke? dikke zoen!

• 16 Maart 2008 - 08:51

M@m:

Jullie hebben vast n bizzy weekend gehad:-)Hier gaat t de hele zondag regenen:-(Hé kanjers HAVE a NICE week!
    kben benieuwd in welk voerTUIG..xxx